
How far is Europe in achieving the SDGs?
Sept. 19, 2023
Civil Society Organisations assess progress with new spotlight report launched …
Sept. 19, 2023
Civil Society Organisations assess progress with new spotlight report launched …
Oct. 21, 2021
Feb. 24, 2020
Using the hashtag #WardrobeChange, a campaign for the project Make …
Dec. 5, 2019
"The 17 Sustainable Development Goals and 169 targets which we are announcing today demonstrate the scale and ambition of this new universal Agenda. They seek to build on the Millennium Development Goals and complete what they did not achieve. They seek to realize the human rights of all and to achieve gender equality and the empowerment of all women and girls. They are integrated and indivisible and balance the three dimensions of sustainable development: the economic, social and environmental.
The Goals and targets will stimulate action over the next 15 years in areas of critical importance for humanity and the planet."
(Preamble to the 2030 Agenda Resolution)
Planen Sie selbst eine Veranstaltung mit Bezug zur Agenda 2030 und den SDGs? Schicken Sie uns jetzt Ihren Veranstaltungsvorschlag!
Die interdisziplinäre Sommeruniversität „Alternative Economic and Monetary Systems (AEMS, 5 ECTS)“ richtet sich an Bewerber:innen aller Studienrichtungen und Professionen.
Die interdisziplinäre Sommeruniversität “Green.Building.Solutions. (GBS; 7 ECTS)” vermittelt fachspezifische Inhalte zur nachhaltigen Architektur und dem ökologischen Bauen in engem Austausch mit Expert:innen.
This panel discussion will explore these pressing questions with perspectives from science, economics, and ethical finance.
Erkunde die Flusslandschaft der Mur, lerne von WWF-Expert*innen, und werde Teil einer engagierten Community. Gemeinsam setzen wir uns für eine gerechtere, nachhaltige und artenreiche Zukunft …
Im Rahmen der Wanderausstellung „Zukunft erleben“, initiiert und umgesetzt von der Zukunftsallianz und dem Klimabündnis Österreich, werden zukunftsweisende österreichische Gemeinden ins Rampenlicht gerückt.
Wie lassen sich Bildungsprozesse so gestalten, dass sie kollaborativer, kreativer und innovativer werden – und damit zukunftsfähige Veränderungen vorantreiben?